PMBOK Kılavuzunun Bölümleri #2

Proje Yönetimi Süreçleri

PMBOK Rehberini incelemeye yeniyseniz, beş süreç grubu, 10 bilgi alanı ve 49 süreç öğrenme fikri göz korkutucu görünebilir. Ama şanslısın. Proje yönetimi süreçlerinden başlayarak bu alanların her birinde gezinmenize yardım etmem gerekiyorProje yönetimi süreçleri, bir ekibin proje planını yürütmek için kullandığı yöntemdir. Her süreç bir girdi, çıktı ve araçlar ile tekniklerden oluşur. 



Bu süreçlerden elde edilen çıktılar, diğer süreçlere girdiler veya proje ya da fazın çıktısı olabilir. Örneğin, Proje Sözleşmesi Geliştirme sürecinden bir çıktı olan bir proje sözleşmesi bir girdi olacaktır. Şimdi, süreçler genellikle üç kategoriye ayrılmaktadır. Birincisi, projede bir kez veya önceden tanımlanmış bir noktada kullanılan süreçler vardırÖrnek olarak Paydaşları Belirleme gösterilebilir. Daha sonra Plan Risk Yanıtları gibi gerektiği gibi yapılan işlemler var Son olarak, Faaliyetleri Tanımla gibi proje boyunca sürekli olarak yapılan süreçlerimiz varGüzel olan, bu süreçlerin küresel olması ve herhangi bir endüstri için kullanılabilmesidir. Böylece, nerede olursanız olun veya yaptığınız işe bakmaksızın bunları herhangi bir projeye uygulayabilirsinizAyrıca, PMBOK Kılavuzu sadece bir rehberdir. Projenize hangi süreçlerin uygulanacağının anlamlı olduğunu seçebilirÖrneğin, iki haftalık bir projeniz varsa, projenizi yönetmek için 49 sürecin tümünü dağıtmak istemeyebilirsiniz Belgeleri oluşturmak muhtemelen iki haftadan uzun sürecektirÖte yandan, tamamlanması birkaç yıl süren yeni bir yolcu gemisi inşa ediyorsanız49 işlemin tamamını kullanmak muhtemelen iyi bir fikirdir. Proje yönetimi süreçleriProje Yönetimi Süreç Grupları veya sadece Süreç Grupları olarak bilinen beş kategoriye ayrılırBaşlatma, Planlama, Yürütme, İzleme ve Kontrol ve Kapanış vardır. Bu süreç gruplarının hepsi birbirinden bağımsız olarak gizli çalışıyor gibi görünebilirAma gerçek şu ki, proje boyunca örtüşüyorlar ve etkileşiyorlar. Bu, süreç gruplarının her birinin proje veya aşama boyunca nasıl örtüştüğünü gösteren harika bir grafiktir Sol köşeye bakarsanız, Başlangıç, Planlama ve İzleme ve Kontrol öğelerinin aynı anda başladığını görürsünüz ve bunlar proje boyunca çakışır. Ardından yürütme başlar ve Kapanıştan kısa bir süre önce sona erer ve her işlem proje veya aşama sonuna kadar çakışırBuna bakmanın bir başka yolu, süreç gruplarının sırayla çalışmadığıdır. Bir aşamayı sonlandırmaya yaklaştıkça, İzleme ve Kontrol devam ederken Planlama ve ardından Yürütme gibi bir sonraki aşamada çalışma başlarProjenin bitiminden önce Tedarikler gibi kapanmış bazı faaliyetler bile olabilirGördüğünüz gibi, proje yönetimi süreçleri birbirine sıkı sıkıya bağlı ve iç içe geçmiş durumda. Her birinin birbiriyle nasıl ilişkili olduğunu ve bu süreçleri kullanarak projelerinizi nasıl yöneteceğinizi anlamak önemlidir.

İşlem Grubunu Başlatma

Bir keresinde, kariyerimin başlarında, sonunda kendi projemi aldığım için heyecanlandım. Sorumlu bir proje yöneticisi olarak tüzüğü nerede bulabileceğimi sordum. Kısa süre sonra, projenin başlatılmasında ilk adımdan geçmediğini öğrendimbu da proje sözleşmesini geliştirmek. Sözleşme olmadan proje mevcut değildir. Proje yönetim ofisi ile konuştuğumda, yetkilendirilmediğini bile keşfettim. O gün değerli bir ders öğrendim. Her zaman proje sözleşmesini isteyin. Başlatma süreci grubu, yetkilendirme başlatarak yeni bir proje veya mevcut bir projenin yeni bir aşamasını tanımlamak için kullanılır.


Bu süreçte gerçekleşen eylemlere bakalım. İlk olarak, başlangıç ​​kapsamı tanımlanır ve iç ve dış paydaşlar belirlenir. İlk finansman kaynakları taahhüt edilir ve proje yöneticisi atanır. Bu bilgilerin tümü proje tüzüğünde ve paydaş kaydında yakalanır Genel olarak, proje tüzüğü sponsor tarafından geliştirilir, ancak kuruluşa bağlı olarak bazen proje yöneticisi iş vakasının geliştirilmesine ve proje faydalarının tanımlanmasına yardımcı olarak yer alırBu süreç grubunun temel amacı, paydaşların beklentilerini projenin amacına uygun hale getirmektir. Onlara kapsam ve hedefler hakkında görünürlük kazandırır ve katılımlarının beklentilerinin karşılanmasını nasıl sağlayabileceğini gösterir Bu süreçler projenin vizyonunu belirler. Bu süreç grubu hatırlanması en kolay olanlardan biri olma eğilimindedir, çünkü burada görüldüğü gibi sadece iki süreçten oluşur, proje tüzüğü geliştirir ve paydaşları tanımlarBu süreç grubunun tamamlanmasında şu çıktılara sahip olursunuz: onaylı bir tüzük ve bir paydaş kaydı. Tüm projelerin en azından bir tüzüğü olmalıdır. Biri yoksa, proje yöneticisinin bir tane geliştirmek için sponsorla birlikte çalışması gerekir. Bu, yetkilendirilmiş bir projeyi yönetme yolunda emin olmanızı sağlayacaktır.

Bir Önceki Yazıyı Okumak İçin Tıklayınız: (PMBOK Kılavuzunun Bölümleri #1)
Bir sonraki yazıyı okumak için tıklayınız: (PMBOK Kılavuzunun Bölümler #3)
PMBOK Kılavuzunun Bölümleri #2 PMBOK Kılavuzunun Bölümleri #2 Reviewed by Mert on Mayıs 02, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.